A megnyugtató kilégzés

Gyakran érzed úgy, hogy soha semmire nincs elég időd, sodor az ár? Nem vagy egyedül… Most állj meg egy kicsit, csak pár percre. Keress egy kellemes helyet, ahová kényelmesen leülhetsz, és ahol senki, és semmi nem zavarhat meg, a mobilodat felejtsd el. Természetesen fekvő helyzetben is végezheted a gyakorlatot.

  • Egyenes háttal ülj, akár a szemedet is behunyhatod. 
  • Figyelj a légzésedre, kezedet tedd a mellkasodra, és figyeld a mellkasod emelkedését és süllyedését. Lélegezz nyugodtan…
  • Most koncentrálj a kilégzésedre, legyen a kilégzésed lassú, és tartson hosszabb ideig, mintha egy gyertya lángját táncoltatnád úgy, hogy ne fújd el, óvatosan. 
  • Lélegezz így tízszer, vagy ameddig jól esik … 
  • Most lélegezz újra nyugodtan, egyenletesen, és pihenj egy kicsit.

A megnyugtató kilégzés gyakorlata segít elcsendesíteni a belső “zajokat”. Hogyan történik mindez? A kilégzés során egy olyan inger halad keresztül a bolygóidegen, – testünk legnagyobb, az agytól a hasüregig futó paraszimpatikus idegén, – amely a szívverés lassulását idézi elő, így a hosszan tartó kilégzés a nyugodt, ellazult állapot felé terel minket. A belégzés során ez az üzenet gyengébb, ezért a szívverés felgyorsul, felélénkülünk.

A Játékok a tudatos jelenlétért (Susan Kaiser Greenland, Kulcslyuk Kiadó, 2018) című könyvben több hasonló gyakorlatot találsz, melyek segítenek abban, hogy lassíts és kiszállj a mókuskerékből! Felnőtteknek és gyerekeknek is hasznos útmutató a stressz kezeléséhez és a tudatosabb életvitelhez!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük